Przejdź bezpośrednio do treści

Deklaracja dostępności

Urząd Miejski w Śremie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej srem.konsultacjejst.pl.

  • Data publikacji:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych .

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Adrian Wartecki
  • E-mail: adrian.wartecki@urzad.srem.pl
  • Numer telefonu: 61 28 47 116

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Adrian Wartecki — mejlowo adrian.wartecki@urzad.srem.pl telefonicznie 61 28 47 116.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Adres:
  • E-mail: .

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostępność architektoniczna

Data ostatniej aktualizacji: 2024-08-01

Urząd Miejski w Śremie, Plac 20 Października 1, Ratusz/obiekt zabytkowy

Opis dostępności wejścia do budynku:

Do budynku Urzędu Miejskiego w Śremie, Plac 20 Października 1, prowadzą trzy wejścia:

Pierwsze, od ul. Plac 20 Października 1:

- prowadzące do holu głównego, 

- zlokalizowane z prawej strony budynku, 

- do drzwi otwieranych tradycyjnie prowadzą schody wyposażone w poręcze, 

- przed schodami oraz pomiędzy schodami znajduje się oznakowanie poziome dla niewidomych w postaci guzków

- przed schodami znajduje się przycisk przywołujący pracownika urzędu

- brak pochylni,

Drugie, od ul. Plac 20 Października 1:  

- prowadzące bezpośrednio do Pionu Edukacji i Usług Społecznych, 

- zlokalizowane z lewej strony budynku, 

- do drzwi otwieranych tradycyjnie prowadzą schody wyposażone w poręcze, 

- przed schodami oraz pomiędzy schodami znajduje się oznakowanie poziome dla niewidomych w postaci guzków

- brak pochylni,

Trzecie, od ul. Plac 20 Października 1:

- prowadzące do holu głównego,  

- zlokalizowane na poziomie chodnika, 

- na lewej ścianie budynku z windą.

Opis dostępności korytarzy schodów i wind

W holu głównym:

- po prawej stronie znajduje się plan tyflograficzny na niewidomych parteru

- zamontowane zostały ścieżki prowadzące oraz oznakowanie poziome dla niewidomych w postaci guzków

- na 1 piętro rowadzą schody wyposażone w poręcze

Dla interesantów dostępna jest przestrzeń w Zespole Obsługi Klienta.

Zespół zapewnia komunikację z Urzędem dla osób ze szczególnymi potrzebami, w bezpośrednim kontakcie oraz w kontakcie email i telefonicznym.

Przestrzeń zespołu obsługi klienta, zwłaszcza miejsca załatwiania spraw dostosowane została co do wysokości dla potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami poprzez odcinkowe obniżenie blatu.

Osoby niepełnosprawne mogą skorzystać z windy zlokalizowanej wewnątrz budynku na końcu korytarza.

Wewnątrz budynku poprowadzone są schody wyposażone w poręcze.

Opis dostosowań

Winda prowadzi na wszystkie 3 kondygnacje budynku, z bezpośrednim dostępem do biur. W windzie zamontowano dodatkową sygnalizację dźwiękową z komunikatem głosowym określającym wysokość kondygnacji, na której zatrzymuje się winda. Panel sterowania windą zawiera oznakowanie dla niewidomych w języku Braille'a

W Zespole Obsługi Klienta zamontowano pętle indukcyjne oraz znajduje się cyfrowa lupa powiększająca.

W budynku, na parterze, po lewej stronie korytarza znajdują się toalety dla niepełnosprawnych, wykonano instalacje alarmowe i zainstalowano czujki ppoż.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Na parkingu przed budynkiem wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Miejsca parkingowe dla niepełnosprawnych znajdują się przed Urzędem Miejskim w Śremie od strony Placu 20 Października 1.

W obsłudze klienta można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego. Funkcję tłumacza migowego w Urzedzie Miejskim w Śremie pełni pani Marzena Tonińska posługująca się językiem migowym w stropniu podstawowym. W celu skorzystania z pomocy osoby tłumaczącej język migowy prosimy o wcześniejszy kontakt e-mail: marzena.toninska@urzad.srem.pl lub telefoniczny z Obsługa Klienta +48 61 28 47 147

Na parterze w toalecie znajduje się przewijak dla matek z małym dzieckiem

Urząd Stanu Cywilnego w Śremie, ul. Adama Mickiewicza 10

Do budynku prowadzi jedno główne wejście od głównej ulicy do holu budynku poprzez schody, a także specjalny podjazd wzdłuż bocznej ściany budynku dla potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami.

Wejście główne od strony ul. Adama Mickiewicza 10: prowadzące do holu głównego, pochylnia

Drugie wejście od strony parkingu: prowadzące do holu głównego, schody za wejściem

Opis dostępności korytarzy schodów i wind

Obsługa osób ze szczególnymi potrzebami odbywa się na parterze budynku.

Nie ma możliwości przejścia na drugą kondygnację budynku poza schodami, brak windy.

Pochylnia

W budynku na parterze znajduje się pętla indukcyjna

W budynku nie ma toalety dla niepełnosprawnych.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Na parkingu przy budynku wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Brak przewijaka dla matek z małym dzieckiem

W budynkach nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Dojazd do głównego budynku Urzędu Miejskiego zapewnia bezpłatna komunikacja, gdzie autobusy dostosowane są dla potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami poprzez obniżoną platformę wejścia i komunikatory głosowe. Autobus taki kursuje w pobliżu Urzędu Miejskiego w Śremie.

Podstawa prawna

Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247

Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848